WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ
„GLOBTRAMP” Rafał Beruś, ul. Wielicka 75/45, 30-552 Kraków.
1. Niniejsze WARUNKI UCZESTNICTWA wraz z załączoną ofertą stanowią integralną część Umowy o udział w imprezie turystycznej bądź w
zorganizowanym wypoczynku dzieci i młodzieży
2. Uczestnikiem imprezy jest osoba zwana w dalszej części „KLIENTEM” oraz inne osoby przez nią zgłoszone.
3. Zawarcie umowy polega na podpisaniu przez Klienta i GLOBTRAMP Umowy
Za osoby niepełnoletnie umowę podpisują ich przedstawiciele ustawowi.
4. Nieuiszczenie przez Klienta pełnej należności za imprezę w ustalonym terminie i wysokości. GLOBTRAMP może potraktować jako rezygnację
z imprezy z przyczyn leżących po stronie Klienta.
5. Klient zobowiązany jest do posiadania dokumentów uprawniających do wyjazdu: ważnego paszportu lub dowodu osobistego (data ważności dokumentu
musi być zgodna z obowiązującymi przepisami kraju docelowego oraz krajów tranzytowych), wniosków wizowych, kolonijnych kart kwalifikacyjnych itp.
Brak takich dokumentów lub nieterminowe ich złożenie jest równoznaczne z rezygnacją Klienta z udziału w imprezie turystycznej z przyczyn leżących po
stronie Klienta. Dane osobowe Uczestnika przetwarzane są przez Administratora na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych.
6. O wszelkich zmianach danych zawartych w umowie Klient powinien niezwłocznie powiadomić GLOBTRAMP. GLOBTRAMP nie odpowiada
za niewykonanie umowy z powodu zmiany danych, o której nie został powiadomiony.
7. GLOBTRAMP odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, chyba że jest to spowodowane wyłącznie:
– działaniem lub zaniechaniem Klienta,
– działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nie uczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie
można było przewidzieć ani uniknąć;
– siłą wyższą.
Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, w przypadkach wymienionych powyżej, nie zwalnia organizatora
turystyki od obowiązku udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.
8. GLOBTRAMP odpowiada za szkody wynikłe z działania lub zaniechania jego kontrahentów jak za działania własne, chyba że były one spowodowane
przyczynami, o których mowa w pkt 7.
9. GLOBTRAMP nie odpowiada za wady świadczeń, o których Klient wiedział w chwili zawierania umowy.
10. W przypadkach koniecznych GLOBTRAMP zastrzega sobie prawo zmiany warunków umowy: terminu lub programu, oraz ma obowiązek
zawiadomić o tym Klienta na piśmie. Klient powinien powiadomić GLOBTRAMP o akceptacji nowych warunków umowy lub rezygnacji w ciągu 24
godzin od dnia otrzymania zawiadomienia. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższona/obniżona, chyba że organizator turystyki lub uczestnik
udokumentuje wpływ na cenę jednej z następujących okoliczności:
– zmiana kosztów transportu
– zmiana ceł, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak opłaty lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych
– zmiana stawek podatku VAT
W okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona. W przypadku podwyższenia ceny o więcej niż 6 % uczestnik może
zrezygnować z wyjazdu bezpłatnie.
11. GLOBTRAMP ma prawo odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych: siła wyższa (klęski żywiołowe, lawiny, powodzie,
działania wojenne, epidemie), decyzje władz państwowych i innych instytucji.
12. GLOBTRAMP ma prawo odwołania imprezy lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń w terminie nie krótszym niż do 7
dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
13. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Klienta następują zmiany programu w trakcie trwania imprezy, GLOBTRAMP zobowiązany jest do
zorganizowania świadczeń zastępczych. W przypadku braku takich możliwości Klientowi przysługuje zwrot wartości niezrealizowanych świadczeń.
14. Rezygnacja z udziału w imprezie może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej i musi zawierać datę jej zgłoszenia w GLOBTRAMP
15. Klient może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli
jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie
obowiązków z umowy jest skuteczne wobec GLOBTRAMP, jeżeli Klient zawiadomi go o tym, na co najmniej 20 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia solidarnie odpowiadają za:
– nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej
– oraz wszystkie koszty poniesione przez GLOBTRAMP w wyniku zmiany uczestnika imprezy turystycznej.
16. GLOBTRAMP zwraca całą wpłatę za udział w imprezie w wypadku:
– odwołania imprezy z przyczyn wymienionych w pkt.11 i 12.
17. Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie trwania imprezy, z przyczyn leżących po jego stronie.
18. W przypadku przerwania podróży lub pobytu z przyczyn leżących po stronie Klienta równowartość niewykorzystanych świadczeń nie
będzie refundowana – także w wypadku, jeśli władze graniczne poszczególnych krajów nie wydadzą zezwolenia na wjazd do ich krajów z powodów sobie
wiadomych
19. Jeżeli Klient rezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie GLOBTRAMP obciąży Klienta kwotą stanowiącą
równowartość udokumentowanych, rzeczywiście poniesionych kosztów, wynikających z umów podpisanych przez GLOBTRAMP z
podwykonawcami. Zwrot wpłaty Klienta pomniejszonej o ewentualne koszty nastąpi w ciągu 14 dni od dnia wpływu pisemnej rezygnacji w imprezie.
20. Ewentualne reklamacje Klient winien zgłaszać w trakcie imprezy turystycznej na piśmie pilotowi lub usługodawcy wskazanemu na voucherze
(skierowaniu) lub faxem/mailem organizatorowi imprezy, niezwłocznie po stwierdzeniu niewłaściwego wykonania usługi pod rygorem możliwości ich
odrzucenia bez rozpatrywania (nie później niż w 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości).
21. Klient może zgłosić GLOBTRAMP uzupełnienie reklamacji, wnioski i uwagi na piśmie nie później niż w terminie 7 dni od zakończenia imprezy
turystycznej. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest wcześniejsze wyczerpanie przez Klienta trybu, o którym mowa w pkt 20. GLOBTRAMP ma
obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
22. nie ponosi odpowiedzialności za szkody i straty powstałe w wyniku działania siły wyższej.
23. Klienci odpowiadają za szkody powstałe z ich winy. Klient powinien pokryć straty powstałe z tego tytułu w miejscu wyrządzenia szkody.
24. Klienci zobowiązani są do przestrzegania regulaminów i innych przepisów, obowiązujących w miejscach pobytu oraz polskich i zagranicznych przepisów
celno-dewizowych
25. Biuro Podróży GLOBTRAMP prowadzi działalność gospodarczą w zakresie organizowania imprez turystycznych oraz pośredniczenia na zlecenie
klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych (działalność regulowana) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o
swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2004 r. Nr 173 poz. 1807 ze zm.) i potwierdzoną uzyskaniem wpisu w rejestrze organizatorów turystyki i
pośredników turystycznych pod nr Z/1/2010 przez Marszałka województwa Małopolskiego.
26. Klient może zawrzeć umowę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.
27. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych warunkach zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych. oraz inne przepisy dotyczące ochrony
konsumentów.